Listopad, 2010

Piątek, 26 listopada 2010 · dodano: 26.11.2010 | Komentarze 1

Dzisiaj z rana była niezła piździawa. Założyłem chyba po jednej sztuce każdej odzieży jaką mam oprócz krótkich rękawków. Ale na szczęście dzięki temu przyjemnie się kręciło.
W lesie koło pracy rano nieprzyjemne spotkanie. Musiałem uciekać przed sforą czterech dzikich psów. Najpierw jak wyszły na drogę to się na mnie popatrzyły i schowały, ale jak mijałem to miejsce to nagle wyskoczył i nie goniły przez jakieś 15-20 metrów. Jak wracałem to pojechałem drogę. Nie miałem ochoty na podobne spotkanie po ciemku.
W tej porze roku jest jeden plus. W sklepach są wyprzedaże ciuchów letnich :D Na jednej z nich w Bikershopie w Katowicach wyhaczyłem super koszulkę. Teraz byle dotrwać do wiosny i ciepła :D

Koszulka Northwave Guitar od przodu © speed565

Koszulka Northwave Guitar od tyłu © speed565

WPK i gleba

Niedziela, 21 listopada 2010 · dodano: 21.11.2010 | Komentarze 0

Pogoda nie ciekawa, ale mimo to zmusiłem się do jazdy. I było warto, bo po rozgrzewce super się kręciło. Szkoda tylko że jazda skończyła się tak szybko po zaliczeniu gleby na śliskim asfalcie w parku. Sprzęt ok ale kolano nieco boli.

P.S. w środę podobno ma spaść śnieg. Oby się nie okazało że to ostatnia jazda w tym roku :(
Kategoria Krótkie wypady

Piątek, 19 listopada 2010 · dodano: 19.11.2010 | Komentarze 0

Z rana nieco mi się nie chciało jechać, ale pogoda dopisała. Powrót już jednak w mżawce. No i jednak w tym roku osiągnąłem 5 000 km :)
Kategoria Jazda do pracy

Praca i kręcenie się po okolicy

Wtorek, 16 listopada 2010 · dodano: 16.11.2010 | Komentarze 0

Poranek nie ciekawy. Trzy razy zmieniałem dętkę zanim w ogóle wyciągnięciem rower z piwnicy. Na szczęście potem już było bez problemów.
Po pracy najpierw na 3 Stawy. Potem przez Załęska Hałdę do WPK a potem do domu. A jeszcze na stromym podjeździe zaliczyłem glebę.

Poniedziałek, 15 listopada 2010 · dodano: 15.11.2010 | Komentarze 0

Rano spotkałem w WPK Adamuso i razem pokręciliśmy jego ścieżką do centrum Katowic. Fajna trasa, dużo ciekawsze niż droga koło silesi. I nie trzeba się użerać z dyskryminującymi rowerzystów znakami :P

Wycieczka po okolicach Chudowa

Niedziela, 14 listopada 2010 · dodano: 15.11.2010 | Komentarze 0

Wypadzik po lasach z Marcinem i Józkiem. Pogoda super dopisała. Świeciło słońce i był słaby wiatr. I kto by się spodziewał że w tym roku taki dzień się trafi w listopadzie :)
W drodze powrotnej trafiliśmy w Lasach Kochłowickich na wyścig psich zaprzęgów. Zwierzaki były super. Taki puchate i przypakowane. Jak machną językiem to pół twarzy było mokre :)
Kategoria Długie wypady

Hałda kopalni Halemba

Sobota, 13 listopada 2010 · dodano: 13.11.2010 | Komentarze 0

Dzisiaj piękna pogoda to nie mogłem wytrzymać w domu. Cel to lasy, bo tam nie wieje :)
W lasach spokojnie i cicho. Pomimo opadów jakie były ostatnio błota nie aż tyle i spokojnie dało się wszędzie dojechać. Tylko myśliwi, którzy organizowali polowanie z nagonką odcięli część lasu od spacerowiczów.
Na hałdzie już widać pierwsze oznaki rozbiórki. I to mnie najbardziej zasmuciło. Uwielbiam na niej się bawić. Jest ona bardzo nierówno usypana co daje multum podjazdów i zjazdów. Do tego dużo ścieżek wyjeździli motokrosowcy. A teraz, kiedy w końcu po 20 latach naturalnej rekultywacji, na szczycie pięknie rosną choinki zaczynają ją rozbierać. A wszystko w imię budowy autostrad. Po wszystkim zostanie tam wielki równy obszar, którym bardzo chętnie zainteresuje się deweloper. I tak za 5-6 lat zamiast zarośniętej hałdy będzie osiedle domków jednorodzinnych. Otrzymamy w środku lasu ogrodzone siatką wille w zamian za miejsce, gdzie nie przeszkadzając nikomu, goście na motorach mogli szaleć.

Fallout w realu © speed565

Kopalnia na Śłąsku © speed565

Kopalnia na Śląsku 2 © speed565
Kategoria Krótkie wypady

Zmiana przerzutki - nie udana :(

Wtorek, 9 listopada 2010 · dodano: 09.11.2010 | Komentarze 2

W sobotę kupiłem nową przednią przerzutkę - SRAM X-Gen. Niestety nie udało mi się jej założyć. Więc dzisiaj po pracy pojechałem do Uni_sportu aby oni spróbowali. Niestety i ich magikowi to się nie udało.
Po oględzinach okazało się że oczywiście to z ramą jest coś nie tak. Nie może mieć jak inni średnicy 34.9 w miejscu mocowania przerzutki. Nie, oni musieli tam utrzymać do debilne 36.4. Ta sama średnica co obejmy podsiodłowej. Tyle, że o ile obejmy są specjalne na tą średnicę (np. Hope), to już przerzutkę po prostu chamsko założyli standard. Shimano jakoś wchodzi, ale SRAM już nie :( I tak tą musiałem oddać. To została tylko SLX, bo XT mi się nie podoba, a XTR za droga.

Praca i WPK

Piątek, 5 listopada 2010 · dodano: 05.11.2010 | Komentarze 3

Po pracy skoczyłem do WPK na spotkanie z Rafałem dokonać małej transakcji :) Po krótkiej pogawędce on musiał już jechać a ja wykręciłem 2 kółeczka. Musze przyznać, że nocą po parku jeździ się dużo bardziej komfortowo niż po lasach. Mniejszy strach i ogólnie jakoś tak pewniej. Gdyby tylko jeszcze piesi troche pomyśleli. Rozumiem że nie mają lampek, ale kuśwa jak wychodzą pobiegać to niech chociaż coś odblaskowego mają. Paru bym przez to prawie rozjechał. Do tego jakiś debil wypuścił sobie w totalnej ciemności psa.

Głupich nie sieją, sami rosną.

Praca i Lasy Kochłowickie nocą

Środa, 3 listopada 2010 · dodano: 03.11.2010 | Komentarze 2

Po zmianie czasu bardzo zanim dojadę do domu po pracy już jest ciemno. Dzisiaj chciałem sprawdzić czy zdołam dojechać do lasu i go przejechać zanim będę musiał kręcić w ciemnościach.
Niestety nie udało się :( Jak wjeżdżałem koło 16:55 był jeszcze półmrok i dało się dojrzeć ścieżkę. Jednak już po 10 minutach nic nie było widać.
Las, ciemna ścieżka i słabe światło z lampki. W takich chwilach wyobraźnia zaczyna pracować i żałuje się tych wszystkich thrillerów, które się widziało. Aż czułem oddech stwora an plecach :P Ale tak była motywacja, żeby szybciej wyjechać :P