Wrzesień, 2012

1920 metrów przewyższenia

Beskidy - super zjazd zielonym szlakiem ze Smerekowca

Sobota, 29 września 2012 · dodano: 01.10.2012 | Komentarze 0

Równica - Beskidek - Orłowa - Świniorka - Trzy Kopce - Smerekowiec - Czupel - Kozinca - Głębiec

Wypad tylko w dwójkę ze Stachem. Cel podobnie jak ostatnio trasa maratonu, tym razem MTB Maraton w Ustroniu (nie wiem czy choćby w 20% zrealizowane :P).
Początkowo mieliśmy problem z zaparkowaniem. Przypadkowo trafiliśmy na parking pod wyciągiem na Palenice a tam nasi!! No może nie do końca, bo sami zjazdowcy, ale nie mniej też kolarze :D Już na początku się gubimy i częściowo asfaltem, a częściowo czerwonym wjeżdżamy na Równicę. Już czuję, że noga dzisiaj nie za bardzo podaje.
Dalej jedziemy już niebieskim przez Beskidek, Orłową, Świniorkę, Trzy Kopce aż do Smerekowca. Dalej maraton nie wiódł szlakami. Obawiając się zgubienia trasy wybieramy zielony szlak przez Czupel (nikt go nie znał, a pytaliśmy się dwóch kolarzy po drodze). I to był gwóźdź programu. Zjazd był po prostu super. Dawno tak dobrze się nie bawiłem na kamieniach :D
Po dojechaniu do drogi dalej jedziemy zielonym przez Kozince i Głębiec. Sporo asfaltu, ale noga fajnie podawała. Powrót zaliczamy zjazdem obok pałacu Prezydenta.
W Wiśle regeneracyjna pyszna Kapuśnica z pajdą chleba ze smalcem.

Na tle gór - Beskid © speed565

Kategoria Góry, Długie wypady

Otwarty Trening MTB - ostatni we wtorek w tym roku

Wtorek, 25 września 2012 · dodano: 26.09.2012 | Komentarze 5

Ostatni trening w tym roku we wtorek. Za tydzień już za szybko jest ciemno i będzie trzeba pomyśleć o przełożeniu ich na Niedzielę.

Początkowo pod Wiochą było nas tylko trzech: Ja, Devilek oraz Maciek. Ale poczekaliśmy do 17:10 i zjawiło się dwóch kolejnych oraz Bartek Granek - prowadzący. Początkowo chciałem jechać do WPKiW. Zapas musiałem założyć, bo dętka altana dzień wcześniej poszczała.
Padło jednak na singiel z ostatniego treningu, ale tym razem od drugiej strony - podobno łatwiej. Początkowo było bardzo lajtowo, ale im dalej tym trudniej, lecz i przyjemniej. Trasa była bardzo kręta, najeżona korzeniami i gałęziami - to, co bujaki lubią najbardziej. Był też jeden bardziej stromy zjazd bez problemu do zaliczenia. Zresztą zaparowały mi na nim okulary i połowę zjechałem na ślepo :P Oczywiście musiał paść tekst : "Masz fulla, to on sam to zjedzie".

Nie obyło się tez bez gleby. Na zjeździe spodenki zaczepiły mi się o siodełko i przy hamowaniu rower mnie nakrył. Ale lądowanie było miękkie na ziemi :)

Ten singielek odwiedzę na pewno jeszcze nie raz, bo jest po prostu super. Ale lepiej nadają się na niego Nobby Nic. Podłoże to głównie luźna ziemia, a na niej Race Kingi nie radziły sobie najlepiej.
Kategoria Długie wypady

Na szosie po okololicy

Niedziela, 23 września 2012 · dodano: 24.09.2012 | Komentarze 0

Oj dawno nie jeździłem na szosie. Ale, że ostatnio sporo padało, a mi się nie chce myć bujaka zabrałem Hiper Zapinkalacza na spacer :)
Wybrałem się z Jarkiem i Piotrkiem. Tępo miało być spokojne, bo Jarek dalej ma kontuzjowaną kostkę. W praktyce ledwo co nadążaliśmy z Piotrkiem. Ale to też było dobre. Wyszedł fajny trening, podczas którego w końcu miałem motywacje, żeby popracować nad technika pedałowania.
Trasa : Orzesza przez Rudę, Mikołów, Wyry, część trasy IC, powrót przez Katowice.
Kategoria Długie wypady

Otwarty Trening MTB

Wtorek, 18 września 2012 · dodano: 19.09.2012 | Komentarze 2

W tym tygodniu pojawiły się 4 nowe osoby :) Kampania promocyjna na bikestats przyniosła efekt.
Początkowo myślałem że pojedziemy na na Kamionkę, ale Michał i jego kolega ciągnęli nas dalej w stronę Doliny Jamny. Tam wjechaliśmy na nowy singielek. Początek był dla mnie znany, ale już po koło 500 metrach wjeżdżamy w nieznana dla mnie ścieżkę. Bardzo kręta, wyboista czyli to co fulle lubią najbardziej. Cała zabawa skończyła się w momencie dojazdu do bardzo stromego zjazdu. Kolega się na nim wywraca (już praktycznie na samym dole przejeżdżając korzenie i podmycia) i łamie obojczyk.
Odprowadzamy go do najbliższej drogi gdzie czekamy razem z nim na transport. Po wszystkim było już późno, więc nie jadę na 3 Stawy, tylko lasem mknę do domu. Znowu lidlowska lampka się przydała.
Mam nadzieję, że za tydzień frekwencja będzie nawet większa.

Hałda "Skalny" w Mikołowie

Niedziela, 16 września 2012 · dodano: 17.09.2012 | Komentarze 0

Tym razem wybrałem się na jazdę z Jarkiem z Otwarty Treningów MTB. Celem była hałda "Skalny" w Mikołowie. Jeszcze dwa tygodnie temu o niej nie słyszałem, a ma 90 metrów wysokości!
Trochę się pokręciliśmy jadąc na miejsce. Na miejscu czekała na nas nie lada niespodzianka. Okazało się, że hałda jest tuż za kopalnią obok której wiedzie trasa IC. Sama góra bardzo fajna z super widokiem, tylko słabo zagospodarowana. Na szczyt wiedzie jedna droga :/ Podjazd najlepiej zacząć z placyku tuż obok drogi (tak jak zjechaliśmy). Myśmy od razu wjechali do parku i skończyło się prowadzeniem rowerów.
Tuż obok jest jeszcze jedna niższa hałda (chyba z większa ilością ścieżek), ale to cel na następną jazdę.
Po powrocie jeszcze kurs do rodziców z zamrożonymi pierogami i zjazd singlem z Góry Hugona :)

Elektrownia Łaziska © speed565

Otwarty trening MTB

Wtorek, 11 września 2012 · dodano: 12.09.2012 | Komentarze 0

Kolejny trening. Tym razem zarejestrowany GPS :D
Trasa standard. Trochę zabawy na hałdach połączonej z podziwianiem widoku na Beskid. Nowością był powrót. Krótszy raczej nie był (a taki miał być według autora), ale za to trzeba przyznać ciekawy i urozmaicił trening.

P.S. Link do profilu treningów na mordoksiążce. Nie jest wymagane konto żeby poczytać.

Pitu pitu

Niedziela, 9 września 2012 · dodano: 10.09.2012 | Komentarze 0

Miało być dużo więcej, ale wyszło inaczej i musiałem szybko wrócić do domu. Do tego z powodu rajdu samochodowego w Katowicach musiałem jechać asfaltem :(
Ale trzy górki zaliczone - może nie trening, ale rozgrzewka na pewno.
Kategoria Krótkie wypady

Praca

Piątek, 7 września 2012 · dodano: 07.09.2012 | Komentarze 0

W drodze powrotnej na 3 Stawach załapałem się na darmową wejściówkę na Pure Fitness na jeden dzień :).
Kategoria Jazda do pracy

Trening MTB - pierwsze straty

Wtorek, 4 września 2012 · dodano: 05.09.2012 | Komentarze 0

Oj działo się na treningu. W końcu po 3 tygodniowej przerwie pojawił się Michał Kucewicz. Od razu jazda nabrała rumieńców :) Tępo wolniejsze, ale trasa dużo ciekawsza. Jazdy ćwiczyliśmy na Kamionce w Mikołowie. Lubię ta miejscówkę ze względu na różnorodność. Są tam wąskie strome zjazdy, jak i szerokie bardziej lajtowe - dla każdego coś miłego.
Był to też pierwszy trening ze stratami. Najpierw jedna osoba zamieniła przednie koło w ósemkę. Musieliśmy nieźle po nim poskakać, że w ogóle mogło się kręcić w widelcu (przy tym obręcz zaczęła pękać, ale do 3 Stawów wytrzymała). Jakieś 15 minut potem kolejna osoba wywróciła się na łatwym zjeździe. Straty w sprzęcie były minimalne (lekko skrzywiony hak), ale tak pechowo upadł, że ręka spuchła i nie mógł ruszać nadgarstkiem. Wrócił do domu autobusem.
Po tym z obawy przed fatum wróciliśmy na 3 Stawy.

Chudów

Niedziela, 2 września 2012 · dodano: 02.09.2012 | Komentarze 0

Miała być szybka jazda, ale na to co wyszło nie liczyłem. Na półmetku miałem średnią 30,4km/h. Potem nieco spadła, ale i tak wyszło super :)