Styczeń, 2014

Piątek, 31 stycznia 2014 · dodano: 01.02.2014 | Komentarze 0

Nie przypuszczałem, że w takich warunkach odważę się pojechać do pracy. Ale jednak coś mnie tknęło. Rano warunki mieszane. W lesie i na 3 Stawach super. Wszystko zmrożone i suche. Gorzej na chodnikach, gdzie często leżały kupki soli. Tylko w jednym miejscu była tragedia (czyli mokry syf z drogi na chodniku), ale nie długa. Powrót już w odwilży, czyli mokro.
W domu wieczorem dokładne czyszczenie i smarowanie bujaka. Na sworznie przerzutek prysnąłem troszkę WD-40, bo gdzieniegdzie rudawy nalot się pojawiał. Po niedzielnym lesie roweru nie ruszałem, i chyba się to mści.
Za to wymiana hamulców będzie szybciej niż planowałem. Tył praktycznie stracił siłę. Nawet koła nie mogłem zablokować. Znowu zatarł się tłoczek i tylko jeden się wysuwa, przez co spada moc. Przedni nigdy nie robił problemów i dalej chodzi jak igła, ale z 1,5 hamulca ciężko kręcić.

I się mieszczę :)

Niedziela, 26 stycznia 2014 · dodano: 28.01.2014 | Komentarze 2

W końcu przyciąłem kierownicę do znośnych 710 mm i tym samym zacząłem mieśćić się między drzewami.

Oj uzbierało nas się dzisiaj spora grupka pięciu osób : Piotrek, Tomek, Filip, Marcin i ja.
Miejsce zbiórki to Załęska Hałda. Tam mała transakcja z Tomkiem i już kręcimy po lesie. Trasa dość standardowa, ale dzięki solidnemu mrozowi dużo przyjemniejsza niż jeszcze trzy tygodnie temu. Zaliczamy przystań, a potem na około hałdy. Rozdzielamy się na Stargańcu i razem z Piotrkiem wracam lasem do domu.

Kategoria Krótkie wypady

Do Chudowa po "staremu" :)

Niedziela, 19 stycznia 2014 · dodano: 19.01.2014 | Komentarze 0

Dzisiejsza jazda była nieco w "starym" stylu. Odkąd dwa lata temu poskładałem kolarzówkę Chudów odwiedzałem w przeważającej większości na niej. Owszem można tam się dostać zaliczając sporo terenu, ale nie jest on specjalnie wymagający. Bardziej mi pasował sprint na szosie.
Od Tomka miałem cynk, że szykuje się jazda o 10:15 z Katowic. Na miejscu okazało się, że nikogo poza Tomkiem więcej nie będzie :P Obaj byliśmy na góralach, nie mieliśmy szczególnej ochoty ich upaprać i nie mieliśmy żadnego pomysłu gdzie jechać. I tak, dzięki zrządzeniu losu, w "starym" przed-szosowym stylu pojechaliśmy do Chudowa. W drodze powrotnej w celi urozmaicenia wycieczki zaliczyliśmy Bujaków.
Kategoria Długie wypady

Praca pechowo

Czwartek, 16 stycznia 2014 · dodano: 16.01.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj wyjątkowo pechowo. Najpierw wybrałem się kolarzówką, ale po 3 km złapałem kapcia dobijając przednim kołem przy przejeździe przez torowisko tramwajowe. Niestety sportowe opony nie nadają się na nasze drogi, które wyglądają jakby je budowało stado pijanych małp z młotkami. Zapas też okazał się być dziurawy. Tym samym musiałem się wrócić te 3 km z buta.
W domu szybka zmiana roweru i do pracy. Byłem spóźniony ponad godzinę. Po pracy szybka runkda po WPKiW i wizyta w Twomarku zobaczyć nieco mocniejsze opony. Model był, ale nie ten kolor.

Poniedziałek, 13 stycznia 2014 · dodano: 13.01.2014 | Komentarze 0

Powrót wyjątkowo nową droga przez Lasy Kochłowickie. Dobry asfalt, ale przydałoby się więcej odblaskowycj słupków wzdłuż drogi.

Piękna jesień tej zimy

Sobota, 11 stycznia 2014 · dodano: 12.01.2014 | Komentarze 2

Kto by się spodziewał takiej pogody w styczniu. W ostatniej chwili zmieniłem wszystkie plany, żeby wyjść na rower w sobotę i nie zawiodłem się. Jeszcze rano miałem dylemat, czy wybrać szosę, czy górala. Nieco z przypadku padło na ten drugi bo nie wierzyłem do końca, że da się fajnie śmigać po lesie.
A tu niespodzianka. Ścieżki suche, tylko gdzieniegdzie nieco błota. Chyba od miesiąca warunki nie był tak dobre. Do tego dużo słońca. Po prostu bajka.
Odwiedziłem prawie wszystkie fajne miejsca w lesie, plus kilka nowych, które niedawno Jarek mi pokazał. Po prostu była czysta zabawa na górkach :)
Podrzucam też bardzo fajny filmik 'motywacyjny'. Polecam każdemu fanowi kolarstwa górskiego :)

Piękna jesień tej zimy

Piękna jesień tej zimy © speed565

Susza w lasach. Latem to było pod wodą
Susza w lasach. Latem to było pod wodą © speed565

10 Things I have learned about Mountainbiking from Filme von Draussen on Vimeo.

Kategoria Krótkie wypady

Czwartek, 9 stycznia 2014 · dodano: 09.01.2014 | Komentarze 2

Trasa ta sama co zwykle, ale dzisiaj w dużo lepszym nastroju. Spokojniejszy dzień w pracy i od razu wraca chęć do kręcenia. Wracając zachciało mi się sprawdzić jedną drogę koło domu i trafiłem na Devilka jak wracał ze swojej.

Środa, 8 stycznia 2014 · dodano: 08.01.2014 | Komentarze 0

Krótko i bez jakichkolwiek udziwnień.
Mam już powoli dość tej permanentnej wilgoci. Jest za mokro żeby pojechać terenem (w pracy jednak trzeba być czystym) i żeby z przyjemnością śmignąć kolarzówką drogami. Jedyne gdzie się nie muszę ograniczać to góral na drodze, ale to jest nudne :/

Szosowo po GOP - Sport Tracker zwariował

Poniedziałek, 6 stycznia 2014 · dodano: 06.01.2014 | Komentarze 1

Na jazdę udało mi się wyciągnąć Marcina. Nareszcie miałem okazję zobaczyć jego szosę na żywo. Poskładał ją prawie rok temu, ale nie było okazji śmigać wspólnie po asfaltach.
Zaczynamy od kościółka na Panewnikach. Szczerze liczyłęm na lepsze warunki. Drogi był bardzo mokre, ale w lesie byłoby jeszcze gorzej. Na początek kierujemy się w stronę Chudowa przez Rudę Śląską. Na skrzyżowaniu z Gliwicką nie skręcamy, a jedziemy dalej na Orzesze. Potem przez Łaziska Górne do Mikołowa. Stamtąd kierujemy się w stronę Kostuchny gdzie wskakujemy na trasę IC. Zaliczamy PG3 :) Na koniec jadąc przez Murcki lądujemy na Ligocie gdzie się rozdzielamy. Ja już sam wracam przez Panewniki.

Chciałem wrzucić ślad GPS, ale Sport Tracker zwariował i a sporym kawałku pokazuje brednie. Musze jednak wrócić do Cyclo Meter i dokupić do niego eksport do pliku. Ten program jednak był najlepszy.

A tu ja :)
A tu ja :) © speed565

Marcin na swoim rumaku
Marcin na swoim rumaku © speed565

Widoczek na Śląsk
Widoczek na Śląsk © speed565
Kategoria Długie wypady

Czwartek, 2 stycznia 2014 · dodano: 02.01.2014 | Komentarze 0

Najkrótszą trasą jaką się da. Rano na więcej nie było czasu. A po południu po wczorajszym po prostu nie miałem ochoty. Niby tylko parę minut biegania, ale jednak nogi bolą.