Kwiecień, 2014

Szosa nie jest dla mięczaków

Niedziela, 27 kwietnia 2014 · dodano: 28.04.2014 | Komentarze 2

Zaczęło się od wpisu Grzegorza Ossolińskiego na mordoksiążce. Taka spokojna trasa na 135 km, ale plan zakładał, że z Jarkiem ją skrócimy do 100.
Start z placu IC o 10 (z domu o 9:30). Grupa była nie duża - około 7 osób. Potem w Nikiszowcu dołączyły jeszcze 3. Tępo było w sam raz. Nie za szybkie, ale wymagało skupienia. Dzięki temu jazda nie nużyła się i dawała frajdę.
Wszystko było dobrze aż do około 50 km, kiedy na zjeździe przy 50 km/h Jarek i Grzegorz się przewrócili. Efekt tego widać na poniższym zdjęciu. Cały strój kolarski do śmieci. Naprawa pedału kamieniem zakończyła się sukcesem, dzięki czemu będzie o jeden wydatek mniej. Obaj jak prawdziwi kolarze wsiedli na roweru i przejechali całą trasę :) Tylko jedna osoba musiała wracać do domu autobusem. Trzeci kolarz, który hamując za nimi przetarł przednią oponę.
Kolejna przygoda była na 80 km, kiedy jeden z uczestników się 'zagotował'. Chojrak miał na sobie czarne długie spodnie, czarna bluzę a pod nią jeszcze koszulkę z długim rękawem. Żeby jeszcze 'urozmaicić' kręcenie zabrał na całą trasę jeden bidon 0,5l i ostro trzymał się z przodu. Pomimo namawiania postanowił wracać samemu.
Po tych przygodach jedynymi stratami przez resztę trasy były dwie przednie dętki (w tym jedna moja) - nasze wspaniałe drogi ...
W domu zameldowałem się o 15:45. Czyli na 5 godzin kręcenia przypadła nieco ponad godzina postojów :D

P.S. ślad trasy częściowy, bo 'inteligientnie' podczas coffee break włączyłem pause :P

Kolarstwo szosowe to nie sport dla mięczaków
Kolarstwo szosowe to nie sport dla mięczaków © speed565
Oględziny i naprawy po wywrotce
Oględziny i naprawy po wywrotce © speed565
Pola kwitnącego rzepaku
Pola kwitnącego rzepaku © speed565
Wymiana przebitej dętki
Wymiana przebitej dętki © speed565
Kategoria Długie wypady

Tour de pagórki

Poniedziałek, 21 kwietnia 2014 · dodano: 22.04.2014 | Komentarze 3

Po piątkowym serwisie amortyzatora trzeba było sprawdzić, czy zaczął normalnie chodzić. Na kręcenie o 10 nie udało mi się nikogo wyciągnąć. A szkoda, bo pogoda dopisała.
Plan zakładał odwiedzić wszystko fajne górki w okolicy. Na pierwszy cel obrałem Kamionkę. Hałdę w Panewnikach odpuściłem, bo jakoś nie miałem na nią ochoty. W Mikołowie wjechałem i zjechałem parę razy po czym kieruję się na Murcki. Im bliżej byłem 3 Stawów, tym większy był ruch. Pełno było na ścieżkach niedzielnych rowerzystów. Momentami nie było miejsca na wyprzedzanie i trzeba było czekać :P W lasach istna menażeria. Widać, że jest już wiosna. W drodze na Kamionkę spotkałem stado sarn i zająca. Z kolei na Murckach były żabki koło kałuż oraz okazały żuk, który przysiadł mi na koszulce :)
Po zaliczeniu obu hałd i popodziwianiu widoku gór w oddali skierowałem się do domu. Na Hopki i Górę Hugona nie starczyło już czasu.
Reba puki co działa tak, jak powinna.

Beskid w oddali
Beskid w oddali © speed565

Po okolicy przed wiatrem

Sobota, 19 kwietnia 2014 · dodano: 20.04.2014 | Komentarze 0

Na jazdę wyciągnął mnie Jarek, który był akurat umówiony ze swoim znajomym mastersem :)
Trasa wiodła przez Rudę Śląską, Orzesze, Mikołów i sporo innych miejscowości których nawet nie znalem.Tępo wyszło spokojne. Tylko na podjazdach puls rósł, ale nie było tragedii. Co prawda nie miałem za dużo okazji do brania wiatru na siebie jako że nie wiedziałem w ogóle gdzie jedziemy (czy gdzie aktualnie jesteśmy :P).
Wiatr na szczęście zaczął dokuczać dopiero po 2h kręcenia, ale za to jak. Przy jednym z bocznych podmuchów tak mną rzuciło, że przesunąłem się metr w bok i ledwo co utrzymałem kierownicę.
Kategoria Długie wypady

Praca

Czwartek, 17 kwietnia 2014 · dodano: 17.04.2014 | Komentarze 0

Rano przez centrum Katowic, a po południu już lasem. Małe korekty Witka jednak nie pomogły i jutro odstawiam mu amortyzator do serwisu.
Kategoria Jazda do pracy

h km/h:

Do mechanika

Wtorek, 15 kwietnia 2014 · dodano: 16.04.2014 | Komentarze 2

W ostatniej chwili zdecydowałem odstawić dzisiaj amor do Witka. Pierwotnie plan zakładał zdemontować widelec i podjechać autem, ale korki w Batorym uniemożliwiły to. Założyłem więc cywilne ciuchy, buty rowerowe i wskoczyłem na bujaka.
Po oględzinach Witek nie był chętny od razu otwierać Rebe, bo nie był pewny że trzeba. Wymienił tylko uszczelkę pod dekielkiem o komory powietrznej, dokręcił wentyl i kazał obserwować. Oczywiście było też sporo rozmów :)
W drodze powrotnej solidnie się rozpadało. Ale ważne, że góral jest już w domu, a na razie nic mnie to nie kosztowało.

Po lesie

Niedziela, 13 kwietnia 2014 · dodano: 15.04.2014 | Komentarze 0

Dzisiaj już wspólnie z Piotrkiem po leśnych ścieżkach. Miła odskocznia od szosy. Po około 20 km frajdę z jazdy popsuł amortyzator, który po raz kolejny zaczął szwankować. Widać to na poniższej fotce. Obaj mamy te same widelce ustawione na ten sam skok.
Po paru kilometrach widelec powoli się kurczy i znikają mi 2-3 cm skoku. Jest to skutek najprawdopodobniej zwiększonego ciśnienia w komorze negatywnej. Przy pompowaniu nie ważne jak długo rower stoi odwrócony zawsze strasznie sika. Teraz nie wiem, czy zbiera się w komorze olej i on zmniejsza jej objętość, czy w jakiś sposób zwiększa się w niej ilość powietrza. Ale faktem jest, że znowu wymaga serwisu :(

Rumaki na postoju
Rumaki na postoju © sammael

Sądny dzień - są wyniki

Sobota, 12 kwietnia 2014 · dodano: 13.04.2014 | Komentarze 3

No i nadszedł dzień pierwszej jazdy w nowych zatrzaskach SPD-SL. Dzień w którym się przekonam, czy było warto inwestować :P Zestaw to:
  • buty Northwave Evolution SBS
  • pedały Shimano PD-R550
Cel to moja "testowa" trasa na Chudów. Świateł na niej praktycznie niema, tak samo jak skrzyżowań a asfalt jest dobrej jakości. Jest więc stosunkowo miarodajna. Jak dotąd mój rekord na niej wynosił 29,15 km/h.
Start ospale, bo dopiero o 17:30 po 3 godzinnych zakupach w Ikei. Po około 1,5 km zauważam, że nie zresetowałem licznika :P Wynik będzie więc z krótszej trasy. Szkoda, bo ten kawałek był akurat z górki.
Pedały fajnie trzymają. Noga może się obracać w poziomie, ale nie ma luzu przód-tył. Wpięcie też nie jest trudne, o ile pedał się dobrze ustawi. Są jednostronne więc trzeba się pilnować.
W Chudowie notuję rewelacyjna średnią 32,2 :) Telefon, batonik i do domu. Tu już nieco słabiej, ale mam motywacje. W Rudzie Śląskiej trafiam na pociąg na przejeździe kolejowym, ale nie można się poddać. Pod domem sprawdzam średnią i jest - 30,6 km/h. Więc rekord poprawiony o prawie 1,5 km/h :D

Bohaterzy dnia
Bohaterzy dnia © speed565

Na zakupy

Piątek, 11 kwietnia 2014 · dodano: 12.04.2014 | Komentarze 0

Przez tydzień nowe butki leżały z powodu braku pedałów. Miałem już dość ślęczenia na allegro i tablicy w poszukiwaniu okazji z blokami w granicach 120-140 zł. Poszperałem więc na necie i znalazłem nowe pedały Shimano R550 w dobrej cenie w sklepie Mans-sport.
Wyjazd dopiero o 17:30. Początek idzie sprawnie do czasu kiedy mnie łapie kolka (nie trzeba było jeść obiadu tuż przed wyjściem). Na miejscu małe zamieszanie z ceną, ale wszystko kończy się zakupem. Potem jeszcze wizyta u rodziców odebrać przesyłkę.
Teraz mogę się zabrać za skręcanie i regulowanie wszystko.

Krótko

Poniedziałek, 7 kwietnia 2014 · dodano: 07.04.2014 | Komentarze 0

Czasu ostatnio mam bardzo mało. Tym samym dzisiaj wyszedłem na rower po 18 i tylko tyle się udało wykręcić.

Na zakupy

Sobota, 5 kwietnia 2014 · dodano: 05.04.2014 | Komentarze 0

W końcu zdecydowałem się na zakup butów i pedałów specjalnie do szosy. Po oględzinach na necie najlepiej wypadł Bikershop. Upatrzyłem sobie u nich ostatnią parę za 230 zł (przecena z 450). Buty były, ale minimalnie za duże. Niestety przymierzyłem też droższe, a te leżały idealnie, wyglądały super i też były na 50% wyprzedaży. I tak koniec końców wydałem więcej niż planowałem. Będę musiał się bardziej przyłożyć przy polowaniu na pedały :)