O mnie

Hej jestem speed565 z Chorzowa na Śląsku. Jak dotąd od 2008 roku udokumentowałem na bikestats 51608.49 kilometrów w tym 12239.21 po bezdrożach.
Wyznaję zasadę "Not so pure MTB" - jadę tam, gdzie jest fajna trasa bez zastanawiania się jak to nazwać.

Rok 2017
baton rowerowy bikestats.pl Rok 2016
button stats bikestats.pl Rok 2015
button stats bikestats.pl Rok 2014
button stats bikestats.pl Rok 2013
button stats bikestats.pl Rok 2012
button stats bikestats.pl Rok 2011
button stats bikestats.pl Rok 2010
button stats bikestats.pl Rok 2009
button stats bikestats.pl Rok 2008
button stats bikestats.pl

Moja Kochana Żona :)



Znajomi

Parę fotek

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy speed565.bikestats.pl

Szukaj

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w miesiącu

Styczeń, 2015

Dystans całkowity:266.59 km (w terenie 56.00 km; 21.01%)
Czas w ruchu:15:17
Średnia prędkość:17.44 km/h
Liczba aktywności:8
Średnio na aktywność:33.32 km i 1h 54m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
18.50 km 16.50 km teren
01:35 h 11.68 km/h:
Aktywność Jazda na rowerze
Rower:Złomek

Śnieżny Złomek

Wtorek, 27 stycznia 2015 · dodano: 27.01.2015 | Komentarze 1


Prognozy nie myliły się i dzisiaj przez parę godzin był mróz. Tym samym nie na darmo zaplanowałem sobie urlop i poranek spożytkowałem na rower. Trasa wyszła trochę udziwniona, ale odkryłem pewien nowy przejazd.
Kilometrów nieco mało, ale od jazdy w terenie na złomku zaczął mnie już boleć tyłek. Za to jego złomkowatośc bardzo się przydała. Ścieżka rowerowa w lasach Kochłowickich była odśnieżona pługiem, ale też posypana solą. Jadąc po tej brei na tym rowerze myślałem tylko, żeby się za mocno nie ochlapać.

Śnieżny Złomek
Śnieżny Złomek © speed565

Zima w Kochłowicach
Zima w Kochłowicach © speed565


Kategoria Krótkie wypady


Dane wyjazdu:
32.00 km 4.00 km teren
01:45 h 18.29 km/h:
Aktywność Jazda na rowerze
Rower:Złomek

Praca

Piątek, 23 stycznia 2015 · dodano: 24.01.2015 | Komentarze 0


Po pracy jeszcze wizyta w Bikershopie.
Kategoria Jazda do pracy


Dane wyjazdu:
27.91 km 0.00 km teren
01:25 h 19.70 km/h:
Aktywność Jazda na rowerze
Rower:Złomek

Praca

Wtorek, 20 stycznia 2015 · dodano: 21.01.2015 | Komentarze 0


Standard na Złomku.
Wahania natężenia ruchu w Katowicach mnie zadziwiają. W piątek ledwo co się dało przecisnąć przez to miasto. Teraz nagle jakby ubyło co najmniej 50% samochodów.
Kategoria Jazda do pracy


Dane wyjazdu:
46.51 km 25.00 km teren
02:40 h 17.44 km/h:
Aktywność Jazda na rowerze
Uczestnicy

Full to nie rower - to stan umysłu

Sobota, 17 stycznia 2015 · dodano: 19.01.2015 | Komentarze 0


Po tygodniu kręcenia się na Złomku pierwsze wyjście z bujakiem. Do tego trasę ustalał Jarek więc równo nie było.

Po tych prawie 3 godzinach mogę stanowczo stwierdzić, że zawieszenie z tyłu to nie rodzaj rowerów, to stan umysłu. Do puki nie spędziłem paru dni na HT nie zdawałem sobie sprawy, jak bardzo ten element ramy determinuje jak i gdzie jeżdżę. Tydzień temu do złomka miałem mieszane uczucia. Niby zrywny i zwinny, ale strasznie niewygodny. Z czasem zmieniłem rodzaj tras na lżejsze i swoje przyzwyczajenia. W tej chwili już nie ma źle. Jednak kiedy na powrót siadłem na FS zaraz wróciła magia. I nie chodzi tu o różnicę w wadze i jakości części. Gdyby Haro dostał lżejsze koła z Treka na pewno by jeszcze szybciej jeździł. Problem tylko, że jazda na HT wymagała ode mnie bardziej uważnego wybierania linii. Jeśli podjąłem złą decyzję i do tego nie wstałem na czas z siodełka to karą był kop w dupę. Nawet i bez tego tłumienie nierówności tylko własnymi nogami strasznie wytrącało z rytmu.
Świadomość braku tych konsekwencji nie tylko zwiększa komfort. Zaraz ktoś by powiedział, że po prostu jestem leniwy i nie chce mi się ruszać z siodełka. Też tak myślałem. Teraz wiem, że to coś więcej. Fakt płynniejszej jazdy spowodował, że to co przez ten tydzień omijałem dzisiaj na powrót szukałem.
Full nie jest receptą na braki w umiejętnościach czy odwadze. Na HT można objechać równie dużo w terenie. Ale nie będzie się z tego miało równie dużo frajdy, co na pełnym zawieszeniu.

Centrum Katowic
Centrum Katowic © speed565

Kategoria Krótkie wypady


Dane wyjazdu:
28.50 km 3.50 km teren
01:58 h 14.49 km/h:
Aktywność Jazda na rowerze
Rower:Złomek

Praca

Piątek, 16 stycznia 2015 · dodano: 19.01.2015 | Komentarze 0


Jak zwykle droga i czas przybliżone, bo nie mam jeszcze licznika w Złomku.
Powrót kawałkiem lasem, żeby sprawdzić warunki. Na takiej lekkiej trasie Haro jeszcze daje radę.
Kategoria Jazda do pracy


Dane wyjazdu:
31.60 km 0.00 km teren
01:39 h 19.15 km/h:
Aktywność Jazda na rowerze
Rower:Złomek

Praca i na serwis

Wtorek, 13 stycznia 2015 · dodano: 14.01.2015 | Komentarze 0


Czas i dystans orientacyjnie, bo nie mam jeszcze licznika w Buczo.

Kto by pomyślał, że mamy połowę stycznia i środek zimy! Zero śniegu i prawie 11 stopni w południe!
Dzisiaj druga jazda na Haro. Powoli przekonuje się do niego. Pomysł z rogami nie sprawdził się. Już je zdjąłem i dałem nieco dłuższe chwyty. Za to wymieniłem już stery na nowe. Stare miały tak wielkie luzy, że rower cały pływał. Po zmianie o wiele lepiej się prowadzi, kierownice mogłem dać jeszcze 0,5 cm niżej a i odczucia pracy XCR się polepszyły.
Kategoria Jazda do pracy


Dane wyjazdu:
33.20 km 4.00 km teren
01:56 h 17.17 km/h:
Aktywność Jazda na rowerze
Rower:Złomek

Objazd skałdaka

Niedziela, 11 stycznia 2015 · dodano: 12.01.2015 | Komentarze 3


Po prawie pół roku poskładałem rower, który znalazłem swego czasu koło śmietnika. Całość budowy kosztowała mnie 190 zł :)
Nie chciałem nim jechać za daleko od domu, żeby w przypadku awarii nie musieć za dużo drałować z powrotem.
Jak na te 190 zł to źle nie jeździ, chociaż twardo dla czterech liter. Po 9 latach na fullach muszę się przestawić, że tyłek trzeba czasem podnosić :P  Biegi wskakują dość płynnie, łańcuch nie ślizga się na zębatkach. Do działania hamulców też nie mam większych zastrzeżeń.
Pod koniec jazdy denerwować zaczął mnie widelec oraz luzy w sterach. To drugie na pewno wymienię, żeby chociaż jakaś precyzja kierowania była. Większy problem jest z XCR'em, bo jego pozbycie się to już droższa inwestycja. Czas pokaże, czy się na nią zdecyduję. Z drugiej strony w tej chwili trudno go nazwać amortyzatorem tak źle pracuje.
Przed następną jazdą założę też rogi. Dziwnie się jechało na wąskiej, 630 mm kierownicy bez nich.

Składak na ramie Haro Flightline 2
Składak na ramie Haro Flightline 2 © speed565

Składak na ramie Haro Flightline 3
Składak na ramie Haro Flightline 3 © speed565

Składak na ramie Haro Flightline 1
Składak na ramie Haro Flightline 1 © speed565


Kategoria Krótkie wypady


Dane wyjazdu:
48.37 km 3.00 km teren
02:19 h 20.88 km/h:
Aktywność Jazda na rowerze

Do sklepu i nowe standardy

Sobota, 3 stycznia 2015 · dodano: 03.01.2015 | Komentarze 3


Najpierw do Bikershopu oddać siodełko. Prologo Zero 2 Pas znalazło z moim tyłkiem wspólny mianownik i już chciałem je kupić. Spóźniłem się jednak o dzień. Wczoraj sprzedali ostatnią sztukę jaką mieli na stanie. Brak jest również ich w hurtowni i innych sklepach sieci. No i wróciłem do punktu wyjścia.
Potem przez 3 Stawy, Murcki skoczyłem do Mikołowa. Do domu wróciłem przez Panewniki. W teren nie miałem ochoty wjeżdżać. W lasach wszędzie błoto, a mi się nie chce czyścić roweru.
2 tygodnie temu widelec był w serwisie. Z objawów wynikało, że powietrze przechodzi z komory pozytywnej do negatywnej. To skutkowało skróceniem skoku i zwiększeniem miękkości amortyzatora. Reba była w serwisie. Dostała nowe delikatnie większe uszczelki. Dzisiaj się potwierdziło, że problem dalej pozostał. W domu z 12 centymetrów pozostało 10. W poniedziałek znowu do Witka. Gdyby nie rozmiar kół, pewnie bym się zastanawiał na nowym widelcem.

Ciekawostka

Do obecnych 3 wielkości koła, 4 standardów rury sterowej, 3 średnic kierownicy, 7 piast oraz chyba z 7 suportu w przyszłym mają dojść dwa kolejne piast MTB. Na tył ma to być 148 boost, a na przód 15x110. Czy jest ktoś, kto się jeszcze w tym nie gubi?

Kategoria Krótkie wypady