Czerwiec, 2013

Mokro

Niedziela, 30 czerwca 2013 · dodano: 30.06.2013 | Komentarze 0

Zbiórka o 10:30 o Jarkiem. Miał jechać jeszcze Piotrek, ale uszkodził zawieszenie w sancie.
Już na początku lekko kropiło, ale co tam. Kręcimy się po okolicznych lasach. Odwiedzamy miejsca, o których istnieniu nawet nie wiedziałem :) Międzyczasie solidnie popadało.

W Rudzie Śląskiej koło A4 © speed565

Praca i nowe chwyty

Czwartek, 27 czerwca 2013 · dodano: 27.06.2013 | Komentarze 0

Nadgarstek dalej boli, ale już dużo mniej. A że pogoda ładna (czyt. sucha) to czas sprawdzić, czy da się przynajmniej do pracy dojechać. Wybieram górala, bo nie chce na dziurach nadgarstka dobijać.
Rano najkrótsza wersja (15 km) dojazdu samymi drogami. Nie było źle. Ale i tak wolę zrezygnować z treningu.
Po południo postanawiam zainwestować w ergonomiczne chwyty. Trochę się na szukałem na necie, ale tylko jedne były na miejscu (żeby pomacać) i kształt wydawał się sensowny. Pojechałem do Twomarku i kupiłem chwyty Ergon SG1. Musze je jeszcze wyregulować, ale już czuć, że dłoń ma lepsze podparcie. Tylko kierownica mi się nieco skurczyła, bo tych chwytów nie można łapać na samym końcu. Albo się przyzwyczaję, albo poszukam jakiejś 700mm.

Do Mikołowa kobicować koledze

Sobota, 22 czerwca 2013 · dodano: 22.06.2013 | Komentarze 7

Wszyscy zajęci albo zawodami, albo obowiązkami rodzinnymi. Staruje więc góralem, żeby pokibicować Jarkowi na IV Mistrzostwach Mikołowa XC.
Droga na miejsce bez problemu. Na miejscu staram się znaleźć start nie wjeżdżając na trasę. To się nie udaje, ale dzięki temu poznaję kilka zakrętów, które czekają Jarka. Trasa mi się nie podoba. Jest przekombinowana. Jazdę utrudniają kładki, nie z powodu że są wąskie, ale śliskie a tuż za nimi zrobiono zakręty. W dodatku te odcinki są wąskie, więc jak ktoś stanie to wszyscy za nim też.
Po wyścigu wracam zahaczając o Kamionkę. Parę zjazdów i już wiem, że przez brak treningów z psychika gorzej. Trzeba więcej ćwiczyć.
Muszę jeszcze szybko zahaczyć o rodziców. Pogoda nagli, bo już grzmi. W domu ląduję 2 minuty zanim zaczyna padać deszcz i grad :D

Jutrzejsza jazda niestety pod znakiem zapytania. Coś mnie nadgarstek mocno boli :/ Nawet nie wiem kiedy się tak załatwiłem.

Praca i trochę więcej

Środa, 19 czerwca 2013 · dodano: 19.06.2013 | Komentarze 0

Miało być IC, ale Kochana Żona poprosiła mnie o pomoc po południo. Tak więc po pracy pokręciłem nieco więcej samemu.
Taka dość standardowa pętla przez Katowice Zarzecze i Rudę Śląską. Zaliczyłem też podjazd koło kopalni Nowy Wirek. Oj daje on w kość. Musze go włączyć do regularnych powrotów, bo podjazd na Marszałka Józefa Piłsudskiego W Rudzie Śląskiej to już za mało.

Prawo Murphy'ego

Poniedziałek, 17 czerwca 2013 · dodano: 17.06.2013 | Komentarze 3

Jak się coś może popsuć, to się na pewno popsuje w najmniej odpowiednim momencie.

Po weekendzie mam niestety nieco zjarane plecy, więc jazda do pracy odpada minimum do środy. Na szczęście na inne wycieczki zabieram mały, lekki plecak.
No a w końcu trzeba porządnie przegonić nowe koła. Startuję więc o 19 i kieruję się na Chudów.
Pod zameczkiem średnia 29,8 km/h. Minutka na telefon i już wracam. Mniej więcej w połowie drogi wskakuje za autobus i spokojnie śmigam ponad 40. Aż tu nagle łup - zaliczam dziurę. Pierwsza myśl oby koła były całe. Na szczęście dalej proste i sztywne. Dopiero po około 700 metrach zauważam kapcia z przodu. Pierwszego od 1,5 roku. A ja do nowych kół nie mam jeszcze zapasu. Stare wentyle są za krótkie. Los się jednak do mnie uśmiechnął i pompka Lezyny wymagałą tylko paru milimetrów, żeby złapać wentyl. A ten z jednej jedynej zapasowej dętki wystawał po napompowaniu z obręczy dosłownie na 5mm.
W domu jestem w ostatniej chwili. Jutro muszę kupić jeszcze jedną dętkę 60mm.
Jest też obiecana fotka. Koła to 3T Accelero 40 PRO ze stożkiem 37mm :D

Trek 1.7 na kołąch 3T Accelero 40 PRO © speed565

Test nowych kół

Czwartek, 13 czerwca 2013 · dodano: 13.06.2013 | Komentarze 3

Dzisiaj pierwsza jazda szosą na nowych kołach. Sa one na łożyskach maszynowych i to się czuje. Rower dużo lepiej się toczy.
Średnia nie zachwyca, bo w obie strony musiałem jechać przez centrum Katowic. A przy tych remontach i światłach nie da się dobrze rozpędzić.

Ogrodzieniec

Niedziela, 9 czerwca 2013 · dodano: 10.06.2013 | Komentarze 1

Oj dawno tak się nie ujechałem.
Start o 10:00 tylko z Jarkiem. Nikomu więcej dzisiaj na szosę się nie chciało. Startujemy w stronę Pogori tak bez konkretnego pomysłu. Gdzieś w sosnowcu spotykamy "lokalnego" kolarza, który akurat jedzie w stronę Pogori i Ogrodzieńca. Wtedy jeszcze nie wiedziałem na co się piszę :P
W tamtą stronę jechało się super. Pogoda i średnia dopisała. Na miejscu było 66 km i średnia 28,2 km/h.
Powrót to inna bajka. Słońce i duchota dawały o sobie znać. Ostatnie 35 km kręciłem z mocnym bólem głowy. Płynów zabrakło dopiero jakieś 6 km od domu. W domu bylem już o 16:30 :)

Podsumowanie to 133 km, 5h w siodle, 2,3 batonika i ponad 2 litry wody i izotoniku.
Kategoria Długie wypady

Praca

Piątek, 7 czerwca 2013 · dodano: 07.06.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj na góralu, bo pogoda po południo nie pewna. A na deszcz lepiej mieć opony 2.2 cala, niż 23 mm :)
Rano tylko szosa. Ambitny plan miałem na powrót. Chciałem skoczyć przez Murcki na Kamionkę. Liczyłem, że na mocno uczęszczanych ścieżkach nie będzie źle. Szybko plany zweryfikowała rzeczywistość. Miejscami spoko jest suchutko. Ale tam, gdzie z reguły są małe kałuże, tym razem były rozlewiska i duuużżżo błota. Pojechałem więc na Ligotę i wróciłem do domu.

Radzionków - Pyrzowice

Niedziela, 2 czerwca 2013 · dodano: 02.06.2013 | Komentarze 0

Wczoraj pogoda mnie już tak dobiła, że wyciągnąłem nawet trenażer i pokręciłem godzinę. Ale dzisiaj to już trzeba było na dwór :)
Start o 10 w składzie Ja, Piotrek i Jarek. O dziwo punktualnie !!
Najpierw jedziemy przez Bytom do Radzionkowa rzucić okiem na zawody Family Cup, jakie się tam dzisiaj odbywały. Według ich nazewnictwa byłbym w kategorii Senior (25-35) !! Powyżej byli już tylko weterani i weterani starsi :P
Potem jedziemy po znakach na Pyrzowice. Tam mała przerwa i powrót już standardowo przez WPKiW.