Listopad, 2012

Prognozy pogody kłamią :(

Czwartek, 29 listopada 2012 · dodano: 29.11.2012 | Komentarze 1

Rano jeszcze spoko. Mokro na drogach, ale poza tym fajnie. Tylko w pracy musiałem nieco wytrzeć rower, żeby tak brudem nie straszył :P Wtedy tylko new.meteo twierdziło, ze może popadać, ale dopiero koło 17-18. W ciągu dnia prognozy się poprawił i miała być co najwyżej mżawka.
Ale koło 16 na 15 minut zaczęło normalnie padać. Spadło więcej wody, niż w ciągu całego dnia. Potem znowu zaczęło padać koło 16:40 i tak już prawie do końca. Przemokło mi wszystko od pasa w dół łącznie z butami - woda wlała się od góry po nogawce. Może gdybym miał nieprzemakalne spodnie byłoby lepiej, bo kurtka, rękawiczki i czapka zdały egzamin na medal.

Praca

Wtorek, 27 listopada 2012 · dodano: 27.11.2012 | Komentarze 0

poza paroma idiotami na drodze to standard.

Leśna wyrypa

Niedziela, 25 listopada 2012 · dodano: 25.11.2012 | Komentarze 0

Można pomyśleć jak 40 km po lesie można nazwać wyrypą, ale dzisiejsza trasa dała mi i Piotrkowi w kość. I nawet nie cała, co jeden fragment około 5-7 km. Dokładnie nie wiem, bo tyle się działo, że straciłem rachubę.
Zaczęło się nieco bez celu, ale szybko ustaliliśmy, że dzisiaj chcemy odwiedzić pewien singiel. Ja go znałem z treningów MTB. To na nim za pierwszym razem jeden z uczestników złamał obojczyk. W drugą stronę jest mniej niebezpiecznie i tą opcję dzisiaj wybraliśmy. Było mniej piachu i luźnej ziemi z powodu wilgoci, ale ani trochę łatwiej. Wyrypa była porównywalna z tą w górach. Dużo mniej w pionie, ale właśnie podłoże i multum korzeni zrobiło swoje.
Po wszystkim już normalnie ścieżkami po Lasach Kochłowickich. Na koniec pod przystanią mamy okazję zobaczyć CANNONDALE SCALPEL 29'ER CARBON ULTIMATE i rower na ramie Look 920. Piękne maszyny, ale ja swojej nie potrafię doprowadzić do takiego połysku w domu :P

Kto by pomyślał, że w lesie trzeba z buta !! © speed565

No i początek zjazdu. © speed565

A po sekundzie już na dole :) Super zjazd. © speed565

A to i nasze rumaki pod koniec wycieczki. © speed565
Kategoria Krótkie wypady

Praca i w końcu 6 tys

Piątek, 23 listopada 2012 · dodano: 23.11.2012 | Komentarze 0

Rano spoko. Ale powrót już mokry. A niby według new.meteo opady miały być symboliczne. Na szczęście szosę myje się dużo szybciej niż górala :)

No i w końcu stuknęło w tym roku 6 tys. km :D

Mglista jazda do pracy

Środa, 21 listopada 2012 · dodano: 21.11.2012 | Komentarze 0

Rano standard, ale w niezłej mgle. Im bliżej bylem Nikiszowca, tym mniej było widać a drogi były bardziej mokre.
W pracy natknąłem się na wpis Ravena o Batmanach i Oczojebcach. Kto by pomyślał, że jadąc przez 3 Stawy natknę się właśnie na tego drugiego. Kretyn oślepiał każdego przed sobą i to w miejscu, gdzie często jeżdżą Elki egzaminacyjne.
Na szczęście reszta powrotu przez Centrum Katowic przebiegła bez problemów. Teraz chyba tak będę wracał, bo po zmroku jednak bezpieczniej niż przez Panewniki.

Po okolicznych lasach

Niedziela, 18 listopada 2012 · dodano: 18.11.2012 | Komentarze 0

Spokojny typowo jesienny wypad po lasach. Dzisiaj jeździliśmy w trójkę : Ja, Marcin i Piotrek. Najpierw jedziemy na Kamionkę przez Kochłowice. Niestety na miejscu te ciekawe zjazdy już trzeba odpuszczać, bo z powodu śliskich liści byłby zbyt niebezpieczne.
Potem kierujemy się na Lasy Murckowskie. Na miejscu musimy uważać na myśliwych. Z ich powodu dzisiaj między 10 a 13 parę fragmentów lasu było zamkniętych. Tam jedźmy głównymi ścieżkami obok hałd, ale na nie nie wjeżdżamy (za mokro).

I gdzie tu jest ta ścieżka :) © speed565

Piotrek w lesie © speed565

Marcin częstuje ciepłą herbatką © speed565

A tu ja jesienią © speed565

Odbór Bujaka z serwisu

Piątek, 16 listopada 2012 · dodano: 17.11.2012 | Komentarze 2

Na prawko niestety nie zdałem (znowu), ale za to Witek z góralem wyrobił się już na drogi dzień i dzisiaj był do odbioru. W pięście było do wymiany tylko jedno łożysko.
W amorze okazało się, że powietrze z komory negatywnej uciekało między golenie. Na dłuższa metę spowodowało by to wywalenie uszczelki przeciw kurzowej. Coś, co już Piotrek przerobił w swojej Rebie. Wymiana trzech uszczelek załatwiła sprawę. Do tego doszła wymiana oleju i ogólnie czyszczenie amortyzatora. Teraz pracuje znowu bosko :)
Całość mnie kosztowała 154 zł. : 24 zł łożysko, 25 zł serwis piasty, 100 zł serwis amortyzatora i 5 zł uszczelki.

A tu dowód, że na szosie też można zrobić epicki wyścig :)
Kategoria Krótkie wypady

Odstawić bujaczka do serwisu

Czwartek, 15 listopada 2012 · dodano: 15.11.2012 | Komentarze 0

Do Witka odstawić Bujanego Konika. Do zrobienia jest amor (schodzi powietrze z komory negatywnej) i łożyska tylnej piasty. Jak dobrze pójdzie to jutro albo w sobotę będzie do odbioru.
Przy okazji znalazłem co mi tak ostatnio strzelało podczas pedałowania. A było to siodełko. Po zamianie na to z szosy i przesmarowaniu jarzemka wszystko ucichło.

Praca

Wtorek, 13 listopada 2012 · dodano: 13.11.2012 | Komentarze 0

Plan był, aby jechać kolarzówką, ale Kochana Żona mnie namówiła na górala z powodu niepewnej pogody. I słusznie, bo 5 minut po wyjściu zaczęło kropić i tak aż do Katowic. Przez to tez poranną trasę skróciłem do 14,5 km.
Powrót już po zmroku przez WPKiW, Wzgórze Redena do rodziców po małą paczkę z wałówką i do domu.

Na Pyrzowice - obrodziło szosowcami

Niedziela, 11 listopada 2012 · dodano: 11.11.2012 | Komentarze 2

No pogoda na szose super - ciepło i słaby wiatr. Startujemy z Piotrkiem koło 10:30 i jedziemy standardową trasą n Pyrzowice. Na miejscu przerwa na batonika, nawrót i tak samo z powrotem.
W okolic Bobrownik widzę przed nami grupę 4 szosowców. Postanawiam ich dogonić i powieźć się kawałek na kole - a tak darmowa podwózka. Jakieś 5 minut jak nam się to udaje dogania nas około 10 osobowa grupka z IC. Na szczęście chłopaki na serio się roztrenowują i już do samych Katowic bez problemu razem z Piotrkiem za nimi nadążamy.
Tam szybki skok na Plac Sejmu Śląskiego zobaczyć obchody Dnia Niepodległości i powrót Gliwicką do domu.
Po około 40 min. odpoczynku jeszcze kurs do rodziców po obiadek :)