O mnie

Hej jestem speed565 z Chorzowa na Śląsku. Jak dotąd od 2008 roku udokumentowałem na bikestats 51608.49 kilometrów w tym 12239.21 po bezdrożach.
Wyznaję zasadę "Not so pure MTB" - jadę tam, gdzie jest fajna trasa bez zastanawiania się jak to nazwać.

Rok 2017
baton rowerowy bikestats.pl Rok 2016
button stats bikestats.pl Rok 2015
button stats bikestats.pl Rok 2014
button stats bikestats.pl Rok 2013
button stats bikestats.pl Rok 2012
button stats bikestats.pl Rok 2011
button stats bikestats.pl Rok 2010
button stats bikestats.pl Rok 2009
button stats bikestats.pl Rok 2008
button stats bikestats.pl

Moja Kochana Żona :)



Znajomi

Parę fotek

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy speed565.bikestats.pl

Szukaj

Archiwum bloga

Dane wyjazdu:
34.84 km 20.00 km teren
01:57 h 17.87 km/h:
Aktywność Jazda na rowerze
Uczestnicy

Test napędu 2x9

Niedziela, 22 września 2013 · dodano: 22.09.2013 | Komentarze 4


Rano na 10 byłem umówiony z Sito na przełożenie napędu. Sama czynność poszła bez problemu, pomimo że trwała prawie 1,5 godziny. Przy okazji wyszło, że zużyłem nawet spinkę Connexa i muszę kupić nową :P

Co założyłem :
- bashguard BBG Superlight
- koronkę Deore 36T
- kasetę HG61 11-32
- łańcuch Dura Ace CN-7701 - jestem ciekaw, czy się łatwiej czyści. Jak nie zda egzaminu to do pary kupię HG73. W trwałości i tak nie ma większej różnicy.

Nieoczekiwanie (i nieplanowanie) udało się umówić z Jarkiem na kręcenie. Na początek pojechaliśmy do Bielszowic objechać pętlę XC. Musze przyznać że organizatorzy postarali się. Potem już nie mam zielonego pojęcia gdzie byliśmy i jakim cudem nie wiedziałem o takich terenach praktycznie tuż pod nosem. Jarek ma talent do wynajdowania takich miejscówek.
Na koniec skoczyliśmy poćwiczyć na Górę Hugona. Tu to dopiero można zorganizować super zawody.

Pierwsze wrażenia z zamiany 3x9 na 2x9 są pozytywne. Przełożeń ani trochę nie brakuje. Nawet na asfalcie bez problemu nadążałem. Z kolei bashguard zamiast blatu wygląda dużo bardziej agresywnie :)
No i najważniejszy powód zamiany to koszt. Standardowa zębatki 32 i 44 do korby SLX to wydatek rzędu 180-200 zł. Ja za koronkę Deore 36 i bashguard BBG dałem łącznie 103 zł. A że ten drugi się nie zużywa, to kolejna wymiana ograniczy się do 35 zł.
Z wad puki co mam jedną. Przy zmianie biegu na młynek spadał mi łańcuch. Dzisiaj zaliczyłem cztery takie przypadki. Na szczęście ani razy się nie zaklinował, bo całkowicie spadał z korby. Ponieważ nic nie zmieniałem w ustawieniu przerzutki możliwe że regulacja załatwi sprawę. W najgorszym przypadku zainwestuję w przednią przerzutkę dedykowana dwóm koronką (jest taki SLX 9 rzędowy).

Bujany Konik 3.0 w aktualnej kongifuracji © speed565

Nowe wcielenie korby © speed565
Kategoria Krótkie wypady



Komentarze
Gość | 15:34 niedziela, 29 listopada 2015 | linkuj Nie wiem czy temat jeszcze aktualny, ale dla potomnych się przyda. Żadna regulacja przerzutki nie pomoże, winę ponosi zły blat 36z, który jest od korby trekingowej (48/36/26) i jego zadaniem powinna być współpraca z zębatką 26, a nie 22z. To ogromna różnica. W każdym bądź razie, ta zębatka trekingowa powoduje zbyt mocne wyrzucenie łańcucha w bok i dla tego przelatuje on nad małą zębatką i spada na mufie suportowej. Gdyby mała zębatka miała 26z to miała by także większą średnicę, a przez to szybciej by wyłapała łańcuch, bo nie pozwoliła by mu tak daleko polecieć. Tu jest problem niestety i dla tego robiąc korbę 2x9 z zębatkami 22/36 nie można zastosować blatu od trekinga tylko ten z korby SLX M665, którego konstrukcja jest dostosowana do działania z zębatka 22z.
speed565
| 22:17 niedziela, 22 września 2013 | linkuj Devilek tak dokładnie. Myślałem, żeby zamiast 22 dać 24, ale mam za mało miejsca w ramie, żeby ryzykować taki zakup.

Gello1 Śruba jest już w takiej pozycji, że bardziej nie mogę jej przesunąć w stronę korby bez ocierania łańcucha na przełożeniu 1x1.
Obniżenie tez dużo nie pomoże, bo to ogranicza rama i ruch wahacza.
gello1
| 20:26 niedziela, 22 września 2013 | linkuj obniż przerzutkę z przodu na wysokość zębtki 36z tak z 3mm nad zębami i prze reguluj i ogranicz śrubką L aby nie spadał łańcuch na młynku i wsio będzie git
devilek
| 19:22 niedziela, 22 września 2013 | linkuj Prezentuje się to zacnie, a skoro także zadowolony jesteś z działania napędu 2x9, to nic tylko km życzyć. Jak rozumie, wsadziłeś 36T, zamiast 32T, a standardowa mała koronka pozostała ?
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zniew
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]