Miało być dłużej ...

Niedziela, 30 listopada 2014 · dodano: 01.12.2014 | Komentarze 1

Nawet się cieszyłem na pierwszą jazdę poniżej zera w tym sezonie jesienno-zimowym. Dzięki temperaturze całe błoto w końcu zamarzło i można było fajnie poszaleć. Nawet trzeba było, żeby się nie wychłodzić.
Start dość późno bo dopiero o 11:00. Na starcie jarek kieruje nas na tor motokrosowy w Świętochłowicach (chyba w dzielnicy Chebzie). Dopiero potem mi się przypomniało, że w takich warunkach świetnie by się jechało singiel w Lasach Kochłowickich. Ale tam tez nie było źle. Trasa jak zwykle ciekawa i nietuzinkowa. Tylko zimno przeszkadzało. Ubrałem się nieco za cienko (brak ochraniaczy na buty) i trzeba było utrzymywać tępo.
Po około 20 km w Chorzowie trafiamy na dużego ładnego psa, który stał na środku skrzyżowania mając głęboko w poważaniu trąbiące w koło samochody. Jarkowi udało się zaprowadzić go na chodnik, ale nigdzie nie było widać właściciela. Na obroży też nie było tabliczki z imieniem, czy danym kontaktowymi. Psiak ewidentnie nie bał się ani ludzi, ani samochodów. gdyby go zostawić bardzo prawdopodobne, że skończył by pod kołami. Staliśmy tak dobre 15 minut próbując skontaktować się ze strażą miejską. Kiedy w końcu się to udało zjawił się człowiek, który zwierzę rozpoznał i odprowadził do właściciela. Przy okazji okazało się, gdzie były dane kontaktowe. Pies na obroży miał mały metalowy wałeczek długości 2 cm. Myśleliśmy, ze to element smyczy. Tymczasem był to pojemnik z malutką karteczką w środku. Bardzo mądre schować numer telefonu w miejscu, w którym nikt go nie znajdzie.
Po całym zajściu byłem tak wyziębiony, że straciłem całą ochotę na dalsza jazdę i wróciliśmy najkrószą droga.